søndag 15. februar 2009

En god helg



Håper alles valentinlørdag svarte til forventningene med rosebad etterfulgt av champagnefrokost på sengen. Nåvel, vi er tross alt nordmenn så denslags høres litt i overkant feil ut. Jeg foretrekker heller en kopp kaffe og to brødskiver med hvitost til frokost, sittende ved spisebordet ikledd mine lekre fleecebukser!
Vår valentinslørdag var allikevel svært så preget av kjærlighet. Vi fikk et nytt familiemedlem i går og det er noe vi har gledet oss til i lang tid.

Kattegutten vi hentet hjem er av rasen Devon Rex og kommer fra de flinke oppdretterne Catherine og Kiné i Ravnkroken.


Prinsen vår poserer på lammeskinnet foran kaminen.


Masse nye inntrykk tar på så en høneblund på sofaen måtte til.

Gårsdagen var preget av mye kos og utforsking av det nye hjemmet.
Bengalkatten vår Korse på 3 år var litt skeptisk til nykommeren men vi håper det går seg til etterhvert. Det er ikke bare-bare å få reviret sitt invadert av en liten røver som bare vil kose, leke og buse rundt.


Korse-mor, husets dronning.

Dette blogginnleggget ble ikke så matrelatert men jeg bare måtte dele den store lykken. Kanskje det blir et aldri så lite forsinket valentinmåltid i kveld, men det spørs om jeg klarer å ta en kosepause!

3 kommentarer:

  1. Flotte katter, Eline. Jeg kommer til å skaffe meg en Russian Blue når jeg flytter permanent hjem (muligens til høsten). Kanskje du har noen tips i den forbindelse, du kjenner kanskje litt til rasekattmiljøet i Norge?
    Devon Rex er flott, det må jeg virkelig si!

    Gratulerer med familieforøkelsen :)
    Janne.

    SvarSlett
  2. Elise! Jeg mente Elise :)

    SvarSlett
  3. Hei Janne! Russian Blue er flotte katter.
    Ta en kikk på www.rasekatter.no, det er Norges største nettsted for rasekatter. Det virker ikke som om det er mange oppdrettere av nettopp denne rasen i Norge, så jeg ville prøvd å etablere kontakt med noen oppdrettere tidlig og stille spørsmål om alt du måtte lure på. En slik prosess kan ta lang tid, men det er veldig spennende også, særlig når man får den etterlengtede kattungen i hus. Det er en herlig tid med masse kos, lek og moro.
    Lykke til og send gjerne en oppdatering på kattefronten!

    SvarSlett