tirsdag 31. mars 2009

Ønskebrønnen del 5 - retro cool, bokstavelig talt.

Den italienske hvitevareprodusenten Smeg lager de fineste kjøleskapene av dem alle. Så fine er de at de burde egentlig få stå i stua. Finstua til og med. Er du typen som drømmer om å dra på diner-ferie i USA, bruker makroner for å symbolisere lang vokallyd når du skriver og har kremtopper i teakseksjonen din, tror jeg dette er noe for deg. FAB28-serien består av både små og store kjøleskap og kombiskap med kjøl og frys i de lekreste farger. Jeg gråter meg i søvn hver kveld over det faktum av at jeg ikke eier et mintgrønt kjøleskap fra Smeg.



Kom til mamma! Hulk.

3 kommentarer:

  1. Hei Elise!
    Jeg er enig i at de er kjempestilige. Har nettopp kjøpt meg ny leilighet og lurte på om jeg skulle investere i et slikt kjøleskap og ta med hjem som innflyttningsgave til meg selv (kremfarget utgave, jeg lurte på å kjøpe matchende Kitchen Aid...). Det hadde blitt veldig bra på kjøkkenet. Her koster SMEG FAB-serien ca 900-1100 euro og uten moms hadde det blitt enda 20 % billigere.

    Men kanskje jeg kan trøste deg med at da jeg gikk for å se på disse, så fikk jeg følelsen av at konstruksjonen er "plastikk-aktig" og ikke veldig holdbar eller kvalitetsmessig på høyden med andre skap. Luksusfølelsen uteble. Ei heller ga de følelsen av tyngde slik som et originalt fridge a la Diner. Jeg ble ganske skuffet og fikk ikke noe stor tro på dem.

    Har sett andre stilige kjøleskap i samme prisklasse, som har f.eks. to dører og to skuffer under, hvor man kan stille inn hver enhet slik man vil, til fryser, kjøl, vinskap og osteskuff. Også svært energieffektivt da man kan velge å slå av en enhet dersom man ikke behøver all plassen.

    Men jeg er enig i at SMEG ser helt rå ut.

    SvarSlett
  2. Heisann! Matchende SMEG og Kitchen aid er hot!
    Det er sant som du sier. Her er det designet som koster skjorta. Det er så dyrt i Norge at ikke engang sparegrisen min gidder.
    Men jeg trenger jo et vinskap (separat for rød og hvit) og et osteskap og ikke minst et sigarskap. Det bir vel til at jeg maler det eksistrende kjøleskapet som substitutt..

    SvarSlett
  3. Da er vi to som gråter oss i søvn:( snufs

    SvarSlett